در سال 2014 ما به همراه کارلوس کی روش به جام جهانی صعود کردیم... 

تیم ملی فوتبال کشورمان در سالهای 1385 تا 1392 روزهای پر فراز و نشیبی را سپری کرد، در این دوران فوتبال ما در رده بزرگسالان هیچ موفقیتی نه در جام ملتها، نه در مقدماتی جام جهانی، نه در مسابقات آسیایی و نه جام های باشگاهی در آسیا نداشت.

به گزارش طرفداری، تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از جام جهانی 2006 ابتدا تحت هدایت امیر قلعه نویی قرار گرفت و در جام ملتهای 2007 آسیا ناکام ماند.

سپس علی دایی سرمربی تیم ملی شد و با او تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 ناکام بود، افشین قطبی جانشین او شد و نتوانست تیم ملی را به جام 2010 ببرد و تیم ملی هم با افشین قطبی در جام ملتهای 2011 آسیا ناکام ماند.

بعد از افشین قطبی مسئولان فوتبال ایران با یک ایده خوب، کارلوس کی روش را سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان کردند.

تیم ملی تحت هدایت کی روش در مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 روزهای پر فراز و نشیبی داشت، در مسابقات دور اول گروهی با تیم های قطر، بحرین و اندونزی در یک گروه قرار گرفتیم، تیم ملی 3 بار برنده شد و 3 بار هم مساوی کرد، برابر قطر 2 مساوی، برابر بحرین یک برد و یک مساوی و برابر تیم ملی اندونزی 2 برد داشتیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی با کی روش حریفان دور دوم خود را شناخت و قرار شد تیم ملی با تیم های ملی فوتبال کشورهای لبنان، ازبکستان، کره جنوبی و قطر در یک گروه باشد، تیم ملی فوتبال کشورمان آماده حضور در این مسابقات شد (ادامه دارد)